Welcome To My One Direction Blog , Have nice here || Follower Box ada di bawah or Dashboard
One Direction㋡
Welcome !
My lovely Blog



Hanie Ross : Loves One Direction !

What Make You B'tiful

Tagboard
Footprints here!

Assalamualaikum. I'm Hanie Areesa :) I'm 14. Forever Directioners. Drop nice word here, please? Thank you for visiting my blog.
Leave comments below :)

My lovely follower :)
Follow me Follow u:)


be my followers? Thanks forever. Hanie will loves you :)



Credits
Thxx !

Template by : Mr Purple.
Basscodes : Nadya.
Owner : Your Name.
Icon : Cute skin and Baby Doll.
Picture : 1D Daily.



Facebook :)
#Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera saya ucapkan :) Bismillahhirrahmanirrahim, saya disini ingin menceritakan sedikit tentang latar belakang Mark Zuckerberg yang merupakan pengasas facebook terkenal didunia. Okay mari kita mulakan ;)




*Nama beliau ialah Mark Elliot Zuckerberg. Beliau lebih dikenali dengan nama Mark Zuckerberg. Tarikh lahir beliau ialah pada 14 MEI 1984 dan beliau lahir di White Plains,New York. Beliau juga dibesarkan di Dobbs Ferry,New York.Beliau merupakan anak kepada Karen, seorang ahli psikiatri dan Edward Zuckerberg yang merupakan seorang doktor gigi. Beliau mempunya tiga orang adik beradik yang bernama, Randi, Donna dan Arielle.  Zuckerberg dinaikkan Yahudi, mitzvah bar apabila dia berpaling 13 tahun,dan sejak itu telah diterangkan dirinya sebagai seorang ateis.

*Beliau telah mengambil penulis program perisian sebagai hobi di sekolah menengah, bermula dengan ASAS, dengan bantuan daripada bapanya dan seorang tutor (yang memanggilnya "ajaib"). Di sekolah tinggi, beliau cemerlang dalam kesusasteraan klasik dan sains, manakala menjadi mahir dalam empat bahasa lain.

*Pengasas Facebook iaitu Mark Zuckerberg mula mengasas Facebook ketika berumur 23 tahun. Sungguh menakjubkan kerana pada usia semuda itu dia telah berjaya membina laman sosial terbesar di dunia. Sebelum ini Mark Zuckerberg pernah membina laman web untuk rakannya seperti laman web Coursematch dan Facemash.

*Pada bulan Februari 2004 beliau telah melancarkan laman sosial yang bernama Facebook. Nama itu diambil daripada borang yang diedar kepada pelajar baru di Universiti Harvard. Dalam masa 24 jam Facebook dilancarkan, 1200 orang pelajar Universiti Harvard telah membuka akaun Facebook. Sebulan setelah pelancaran Facebook, separuh daripada populasi pelajar Sarjana Muda di Universiti Harvard telah mempunyai akaun Facebook.




*Selepas itu Facebook berkembang ke seluruh Universiti di Amerika Syarikat dan menjadi facebook.com setelah nama domain itu dibeli dengan harga USD 200 000 pada bulan Ogos 2005. Seterusnya Facebook terus tersebar di seluruh dunia dan mula dikenali ramai.

*Syarikat gergasi antaranya seperti Google dan Yahoo pernah menyatakan hasrat untuk membeli Facebook dengan harga hampir USD 2 bilion tetapi ditolak oleh Mark Zuckerberg. Pada tahun 2007 Mark Zuckerberg mengumumkan jumlah ahli berdaftar di laman sosialnya lebih 30 juta orang ahli.


*Zuckerberg yang memiliki saham bernilai hampir AS$20 bilion (RM60 bilion) dalam Facebook dan kekal menerajui syarikat itu.

*Penyenaraian Facebook di Nasdaq menandakan kemunculan pertama syarikat tersebut di Lembah Silikon secara simbolik kelmarin dengan membunyikan loceng pembukaan bagi penjualan saham.

*Beliau sebelum ini berkata, tawaran IPO itu merupakan satu peristiwa penting dalam usaha Facebook untuk menjadi syarikat awam.

"Misi kami adalah untuk menjadikan dunia ini lebih terbuka dan saling berkait," katanya.

*Bagaimanapun, tawaran tersebut tidak berjalan lancar seperti yang diharapkan, apabila saham ditutup lebih sedikit daripada harga tawaran iaitu AS$38 (RM120) bagi setiap pegangan, hanya meningkat 25 peratus, selepas berlaku sedikit masalah pada penjualan di saat akhir.




GAMBAR PERKAHWINAN MARK ZUCKERBERG & PRISCILLA CHAN


*Perkahwinan jutawan berusia 28 tahun itu berlangsung sehari selepas Facebook mencipta sejarah membuat tawaran saham awam permulaan (IPO) di bursa saham Nasdaq.

*Lebih 200,000 pengguna laman sosial tersebut menekan butang 'like' pada perubahan status Zuckerberg, yang turut memuat naik gambar perkahwinannya dalam satu majlis sederhana di kediamannya di Palo Alto, California.

*Dalam gambar itu, Zuckerberg kelihatan memakai suit biru gelap dan bertali leher, manakala Chan, yang merupakan kekasihnya sejak menuntut di Universiti Harvard, memakai gaun putih dilapisi renda.





Friday 15 June 2012 | 21:23 | 0 love purple(s)